Jak postawić pawilon handlowy?

Prowadzenie własnej działalności handlowej wcale nie musi sprowadzać się do wybudowania i otworzenia (lub wynajmowania) sklepu. Istnieją rozwiązania, dzięki którym możesz prowadzić sprzedaż i świadczenie usług o zdecydowanie mniejszych kosztach utrzymania. Jednym z takich rozwiązań jest pawilon handlowy. Czyli miejsce, które możesz zaaranżować tak, aby swobodnie świadczyć w nim usługi. Co ważniejsze, decydując się na takie rozwiązanie nie musisz starać się o szereg pozwoleń. Zatem jak postawić pawilon handlowy?  

 

Pawilon handlowy

Najczęściej pawilony handlowe to obiekty wykonane z płyt warstwowych. Ich grubość to około 100 – 150 mm. Pawilon handlowy to nie tylko atrakcyjny materiał i konstrukcja, ale także metraż, który możesz zaaranżować zgodnie z własnymi oczekiwaniami i upodobaniami. Jednak pawilon handlowy posiada jeszcze jedną ważną i kluczową zaletę-. Ten obiekty nie są jest na stałe połączone z gruntem. Co to dokładnie oznacza? Że nie chcąc postawić pawilon handlowy nie musisz starać się o pozwolenie na budowę. Jednak pamiętaj! Pozwolenie na budowę będzie wymagane wtedy, gdy pawilon (ustawowo) nie będzie przeznaczony do rozbiórki. To oznacza, że jeśli chcesz osiąść w jednym miejscu na dłużej niż 180 dni, pozwolenie na budowę będzie Ci potrzebne.

Pawilony handlowe są atrakcyjne także z powodu swojej ceny i kosztów związanych z utrzymaniem. Dlaczego? Ponieważ z uwagi na fakt, że prawo budowlane ich nie dotyczy, nie jest wymagane płacenie podatku od nieruchomości. Z uwagi właśnie na te zalety, pawilony handlowe są tak popularne zwłaszcza w handlu i obiektach, które świadczą popularne usługi, np. w kwiaciarniach.

 

Pawilon handlowy przenośny

Pawilony handlowe to obiekty, które z definicji są przenośne. Co to oznacza dla Ciebie? Pawilony nie są na stałe połączone z gruntem. Dlatego nie musisz wiązać się na wieczność z wybranym miejscem. W momencie gdy sytuacja handlowo-usługowa się zmienia lub gdy Twoje zarobki spadają, dzięki tej cesze pawilonu możesz śmiało zmienić jego lokalizację i świadczyć usługi w innych, bardziej atrakcyjnych i obiecujących miejscach.

 

Pawilon handlowy – kontener

W zależności od Twoich preferencji i potrzeb możesz wybierać między rodzajami i dostępnymi typami pawilonów handlowych. Bogata oferta tych obiektów sprawia, że niezależnie od tego czy prowadzisz kantor, kwiaciarnię czy mały sklepik będziesz mógł z łatwością znaleźć i dobrać idealny pawilon dla siebie. Popularne w ostatnim czasie (zwłaszcza w branży handlowo-usługowej) są pawilony kontenery. 

Jednak ostateczna decyzja powinna zależeć przede wszystkim od Twoich potrzeb i upodobań. Jeśli planujesz otworzyć swój sklep, ważne jest, aby odpowiednio zaaranżować przestrzeń. Dzięki temu obiekt stanie się bardziej atrakcyjny dla odwiedzających, co przełoży się bezpośrednio na Twoje zarobki i dochody. Warto pamiętać, że przestrzeń w obiektach tego typu nierzadko jest mocno ograniczona. Dlatego ważne będzie umiejętne i przemyślane wykorzystanie przestrzeni. 

 

Pawilon handlowy składany

Z kolei pawilony handlowe składane sprawdzą się wszędzie tam, gdzie główną cechą handlu i usług jest ich terminowość. Co to oznacza? W przypadku gdy bierzesz udział w kiermaszach, odpustach i innych zorganizowanych terminowych wydarzeniach, na których sprzedajesz produkty lub świadczysz usługi, doskonałym rozwiązaniem będzie właśnie pawilon składany. Po skończonym wydarzeniu z łatwością złożysz i schowasz go, przygotowując się i czekając na kolejne wydarzenie. Pawilony handlowe składane bardzo często przypominają namioty. Ich wielkość również zależy od Twoich potrzeb i preferencji.

 

Pawilon handlowy modułowy

Pawilony modułowe z kolei doskonale sprawdzą się nie tylko w działalności handlowej, ale także gastronomicznej. Obiekty charakteryzują się wysoką estetyką i perfekcyjnym wykończeniem. Jak sama nazwa wskazuje składają się one z kilku części. Są to najczęściej: pomieszczenie sanitarne, zaplecze socjalne oraz higieniczne. Dzięki temu spełniają prawne wymogi prowadzenia działalności i umożliwiają funkcjonowanie i świadczenie usług na wysokim poziomie.