Wiata przystankowa a marketing

Przystanki autobusowe, to miejsca wyznaczone dla użytkowników komunikacji miejskiej. Te elementy małej architektury miejskiej, powinny umożliwiać bezpieczne wejście, oraz opuszczenie pojazdu miejskiego. Wiata przystankowa ma za zadanie chronić oczekujące na transport osoby, przed nieprzyjemnym działaniem czynników zewnętrznych. Wiaty przystankowe są także świetnym miejscem na prowadzenie kampanii reklamowych. Treści znajdujące się na wiatach przystankowych, mają szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, jednocześnie zapobiegając budowania nieestetycznych konstrukcji reklamowych.

Spis treści:

  • Wiaty – podstawowe normy i wytyczne
  • Wiata jako element dopasowany do otoczenia
  • Reklama zewnętrzna
  • Wiata przystankowa – city marketing

We wpisie dowiesz się, jakie są podstawowe normy i wytyczne obejmujące wiaty przystankowe, czym powinna cechować się dobrze zaprojektowana wiata, czym jest reklama zewnętrzna, oraz jak wykorzystuje się wiatę przystankową, w marketingu firm.

Wiaty – podstawowe normy i wytyczne

Wiaty przystankowe obecnie traktuje się jako niezbędne minimum do zapewniania komfortu, podczas oczekiwania na przyjazd miejskiego środka transportu. Najczęściej stosowanym rozwiązaniem są wiaty przystankowe, złożone z trzech ścian bocznych pokrytych dachem. Ściany są zazwyczaj przeszklone, dzięki czemu umożliwiają wygodną obserwację otoczenia. Stanowią one skuteczną ochronę przed negatywnym działaniem czynników zewnętrznych takich jak wiatr, deszcz czy śnieg. Wiata powinna także zapewniać przebywającym w jej obrębie użytkownikom bezpieczeństwo. Konstrukcja przystanku powinna być wytrzymała, trwała i mocowana do podłoża za pomocą kotwienia. Solidnie wykonane fundamenty zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa, nawet w przypadku bardzo silnych wiatrów.

Wiata jako element dopasowany do otoczenia

Wiata przystankowa powinna być nie tylko elementem infrastruktury miejskiej chroniącym przed trudnymi warunkami pogodowymi, ale także obiektem spójnym stylistycznie ze swoim otoczeniem. Dobrze zaprojektowane, estetyczne wiaty przystankowe, nie odcinają się od otoczenia i harmonizują z otaczającą je architekturą. Stylistyka wiaty przystankowej, powinna być dopasowana do charakteru miejsca w jakim się znajduje. Doskonałym przykładem mogą być wiaty przystankowe znajdujące się na terenie starego miasta, które są stylizowane w taki sposób, aby pasowały do otaczających je kamienic i zabytków. Wiaty stawiane w nowych dzielnicach miasta, mogą cechować się nowoczesnym wyglądem.

Reklama zewnętrzna

Reklama zewnętrzna to jedna z najchętniej wykorzystywanych form przekazu informacji. Pozwala dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów i masowo zwrócić uwagę na dany produkt. Reklamy zewnętrzne świetnie sprawdzają się na terenie dużych miast, zwłaszcza w najbardziej uczęszczanych miejscach, takich jak ronda, skrzyżowania czy parkingi sklepów. Reklamy dobrze wkomponowują się z otoczenie i stają się spójnym elementem miejskiego krajobrazu. Mieszkańcy miast, którzy często przemieszczają się w ciągu dnia po jego obszarze, są szczególnie podatni na działanie reklam zewnętrznych. Obecność wielkoformatowych reklam w bliskim otoczeniu, pozwala na lepsze zapamiętanie treści przekazu. To jedna z najefektywniejszych form reklamy, która cechuje się niskimi kosztami, a jednocześnie umożliwia pozyskanie szerokiego grona potencjalnych klientów.

Wiata przystankowa – city marketing

Reklamy znajdujące się na wiatach przystankowych stanowią niezwykle popularną formę kampanii marketingowej, która wykorzystuje nośniki miejskiej infrastruktury do reklamowania różnorodnych usług i produktów. City marketing ma wiele zalet, z których chętnie korzystają marki, niezależnie od obszaru oferowanej działalności. Dzięki reklamie na wiacie przystankowej, marka ma szansę zwrócić uwagę szerokiego grona odbiorców. Mogą to być pasażerowie autobusów, rowerzyści, czy kierowcy i pasażerowie przejeżdżających obok samochodów. Wiata przystankowa posiada stały dostęp do dobrego oświetlenia co sprawia, że reklama jest dobrze widoczna nie tylko w ciągu dnia, ale także wieczorową porą. Osoby czekające na przystanku na autobus, pozostają w bezpośrednim kontakcie z wielkoformatową reklamą, co zwiększa jej zapamiętywalność. Duży format reklamy, także ma wpływ na jej lepszą czytelność.